Icon

biuro@ozonetube.pl

Icon

+48 730 827 800

Icon Icon Icon Icon
ozonetube, ozonowanie przemysłowe, usuwanie skutków pożaru w znanym markecie, ozonowanie hybrydowe

Niewinny pożar śmietnika – można pomyśleć, nic spektakularnego. Zapachy topiącego się plastiku, palących się kartonów czy folii coraz śmielej rozprzestrzeniają się w powietrzu. W ciągu kilku następnych minut sprawa nabiera poważniejszego tonu, gdy ogień zaczyna rozprzestrzeniać się poza śmietnik i sięga elewacji budynku. Kłęby czarnego dymu oraz wszystkie związki lotne zaczynają wdzierać się do środka - wciskają się do wentylacji, w każdą listwę, ścianę, podłogę... Sytuacja staje się coraz bardziej dramatyczna. Zapach zaczyna wdzierać się w towary zarówno w magazynie, jak i w sali sprzedażowej. Całe wnętrze pokrywa się sadzą oraz pyłem pożarowym. Brzmi jak fragment książki kryminalnej?

Niestety, to prawdziwa historia z listopada 2022 r., kiedy to z rozprzestrzeniającym się pożarem musiał zmierzyć się właściciel jednego z warszawskich sklepów, najbardziej znanej sieci marketów w Polsce. W przypadku poważnych zdarzeń losowych, pierwsze co przychodzi na myśl to straty w towarze, spadek przychodów i konieczność zamknięcia sklepu do czasu całkowitego usunięcia skutków pożaru. Z upływem czasu generuje to coraz większe straty finansowe. Mętlik w głowie oraz pogłębiające się z godziny na godzinę szkody powodują, że nie ma czasu nawet pomyśleć o wytwarzających się w tym procesie niebezpiecznych związkach chemicznych. Dzięki szybkiej reakcji służb, niebezpieczeństwo zostało zażegnane, ale właściciel został z wszystkimi pozostałościami po pożarze i akcji gaśniczej - kałuże wody, obłoki pyłu itd. Został także z pytaniami: “co teraz?”, “jak szybko usunąć zapach spalenizny w markecie po pożarze?”, “jak zminimalizować straty w towarze?”, i “jak szybko przywrócić pracę sklepu?”. Wpadł na pomysł ozonowania!

Pożary w marketach

Duży pożar w Pomieczynie. Straty szacowane są na ponad 300 tys. zł!” - podaje dziennikbaltycki.pl. „Potężny pożar sklepu w Warszawie. Od godzin porannych 75 strażaków walczyło z ogniem, który wybuchł w Lidlu w Warszawie”. – podaje wakcji.elamed.pl. „Oszacowano straty po pożarze marketu w Słupsku (…) na 12 mln złotych, z czego połowa to wartość towaru, który spłonął” – podaje radiogdansk.pl. Pomieczyno. Nocny pożar sklepu, cały towar spłonął. (…) Straty są potężne, to aż 300 tys. zł.” – podaje expresskaszubski.pl. „Ponad 5 mln zł strat po pożarze sklepu Stokrotka.” – podaje lublin112.pl. To kilka nagłówków wiadomości na temat pożarów marketów w Polsce, w dodatku tylko z listopada 2022 r. Pokazuje to jak często dochodzi do tego typu zdarzeń w lokalach wielkopowierzchniowych i jak ogromne generuje to straty. Warto, zatem wiedzieć co jest istotne, gdy już musimy zmierzyć się z tym problemem.

Niebezpieczne związki po pożarze

Na lekcjach chemii uczono nas wszystkich, że w trakcie spalania materii organicznej (np. drewna czy gazu ziemnego) produktami reakcji są woda i dwutlenek węgla. To uproszczenie jest prawdziwe tylko w przypadku spalania w czystym tlenie w bardzo wysokiej temperaturze. Rzeczywistość pożarowa jest jednak diametralnie inna. Nie dość, że w trakcie pożaru spaleniu ulegają najprzeróżniejsze materiały takie jak drukowane folie, kartony, plastikowe opakowania oraz jedzenie, to dzieje się to często w dosyć niskiej temperaturze przy zdecydowanym niedoborze tlenu. W efekcie zamiast „czystego” spalania mamy do czynienia z czarnym dymem, pyłami pożarowymi, sadzą i okropnym zapachem.


Najgorsze, z punktu widzenia długotrwałego bezpieczeństwa jest jednak powstawanie wielopierścieniowych węglowodorów aromatycznych (WWA). Są one klasą związków chemicznych o wysokiej szkodliwości – powodują choroby układu krążenia, wywołują raka w wielu narządach (płuca, pęcherz, wątroba) oraz wpływają bardzo negatywnie na życie płodowe dzieci, powodując mutacje i hamując rozwój. Nie dość więc, że po pożarze mamy styczność ze wszechobecnym zapachem spalenizny, sadzą i innymi pyłami, to jesteśmy dodatkowo narażeni na bardzo poważne konsekwencje zdrowotne związane z obecnością niebezpiecznych związków chemicznych. Co gorsza, im dłużej nie podejmujemy działań, tym głębiej wnikają one w strukturę farb, drewna czy tworzyw sztucznych i dużo ciężej je usunąć. Przy tak wymagającym problemie, potrzebne jest szybkie, skuteczne rozwiązanie, aby móc wrócić do pełnej sprawności i nie pozwolić na narażanie pracowników i klientów na czyhające niebezpieczeństwo. Od czego zacząć?

Sprawy formalne i sprzątanie po pożarze

Pierwszym działaniem jest przede wszystkim sprzątnięcie obiektu. Należy przy tym pamiętać, aby zrobić to zgodnie z procedurami ubezpieczyciela oraz polisą i zapewnić sobie bezpieczeństwo prawne. Kiedy zadbamy już o sprawy formalne, musimy w pierwszej kolejności usunąć wszystkie stałe elementy, które posiadają fizyczne zabrudzenia, takie jak: sadza, kurz czy pył, a także pozbyć się towaru, który jest nadpalony. Nie warto przy tym „oszczędzać na towarze” i zostawiać części rzeczy. Poprzez zostawienie asortymentu niezdatnego do użytku, niszczymy ten, który jest dobry, lub który udałoby się jeszcze uratować. Wszystkie zanieczyszczone produkty zawierają, bowiem wcześniej wspomniane niebezpieczne związki lotne oraz są nośnikami zapachu. Należy pogodzić się z tym, że pozbycie się problemu wiąże się ze stratą i trzeba zrozumieć, że dzięki takiemu działaniu nie pogłębimy późniejszych problemów (reklamacje, utrata wizerunku, utrata klienta itd.).

Ile razy trzeba ozonować po pożarze?

Tak przeprowadzone ozonowanie hybrydowe™ daje najlepsze rezultaty. Jeżeli zostało zrobione właściwie, to wystarczy jeden zabieg, ale trzeba mieć świadomość, że przy bardzo uciążliwych pożarach będzie potrzeba dwóch lub trzech takich zabiegów, jeśli gdzieś zawieruszyły się elementy widocznego zabrudzenia. Aby utrzymać bezpieczeństwo mikrobiologiczne zalecamy powtarzać ozonowanie średnio co pół roku (nie rzadziej niż raz w roku). Oczywiście, wtedy zabieg jest już znacznie prostszy, szybszy i ma za zadanie podtrzymać dobrą jakość i komfort utrzymania obiektu. Po kilku lub po każdym zabiegu ozonowania w budynkach po pożarze, warto zrobić badania czystości powietrza. Będzie to istotne dla potwierdzenia skuteczności i udowodnienia należytej staranności. Jest to istotne dla pracowników i klientów takiego marketu.


ozonetube, ozonowanie przemysłowe, usuwanie skutków pożaru w znanym markecie, ozonowanie hybrydowe

Jeśli proces czyszczenia mamy za sobą, można zacząć działać z wdrożeniem wysokiego stężenia ozonu, czyli ozonowania hybrydowego™. Aby uzyskać skuteczność w tak wymagających warunkach, potrzebne jest osiągnięcie stężenia o wartości co najmniej 35 ppm. Ważna jest również umiejętność utrzymania takiego stężenia przez długi czas (co może stanowić wyzwanie przy dużej kubaturze). Należy, więc zaopatrzyć się w bardzo wydajny sprzęt. Zwykle minimum czasowe utrzymania takiego stężenia to 6-7 godzin. Po upływie tego czasu maszyny przestają generować ozon i proces przechodzi w etap wietrzenia obiektu. Takim sposobem robimy pierwszą turę ozonowania, która pomaga pozbyć się najbardziej szkodliwych i najostrzejszych związków.


Najtrudniejszy, a zarazem kluczowy etap mamy za sobą. Kolejnym krokiem po utrzymaniu stężenia i wywietrzeniu budynku jest jego normalizowanie oraz sprawdzenie, czy można w nim bezpiecznie przebywać. Taką pewność daje nam wykonanie badania próbek powietrza po 4-5 godzinach od zakończenia wietrzenia. Jeśli po pierwszej turze ozonowania hybrydowego™ nadal wyczuwalny jest ostry zapach, to taki zabieg trzeba powtórzyć. Nie jest to regułą, lecz będzie on konieczny, jeśli zostały jeszcze jakieś elementy, które były niedokładnie sprzątnięte - nietrudno sobie wyobrazić jak trudne jest pozbycie się fizycznych pozostałości po pożarze. Wszystko zależy od tego (1) jak wyglądał sam pożar, (2) jak głęboko i gdzie przeniknęły pyły, sadza i związki lotne oraz (3) w jakim stanie są towary, ściany, podłogi, instalacje itp. W przypadku ponowienia zabiegu może pojawić się potrzeba uwzględnienia elementów wentylacji, w których mogły zgromadzić się pozostałości pożaru (może być konieczne najpierw mechaniczne czyszczenie wentylacji lub jej wymiana). Druga tura jest już jednak krótsza i łatwiejsza. Jeśli obiekt został dokładnie sprzątnięty za pierwszym razem, to ozonowania będzie wymagać już tylko wentylacja. Można też połączyć proces ozonowania wentylacji z wnętrzem obiektu.

Ile kosztuje ozonowanie po pożarze?

W analizowanym przykładzie market miał powierzchnię około 1 500 m2 (6 000 m3). Ozonowanie trwało 10 godzin przy użyciu 2 ozonatorów przemysłowych - Ozonetube® GIGA oraz 8 generatorów Ozonetube® PRO. Wietrzenie obiektu zajęło 3 godziny. W całym procesie brała udział również zaprzyjaźniona firma Depar, która zajmuje się profesjonalnym ozonowaniem oraz osuszaniem obiektów. Koszt zależy od celu ozonowania, np. czy usuwamy alergeny, zapachy, drobnoustroje po zwierzętach, czy usuwamy zapach papierosów, zapach stęchlizny, zarodniki pleśni, moli spożywczych; czy usuwamy zapachy po awarii, remoncie, zalaniu.


W opisanym w niniejszym artykule markecie po pożarze koszt jednorazowego ozonowania, bez badań laboratoryjnych, wyniósł ~35 000 zł netto. Koszt badań laboratoryjnych zależy od celu i zakresu oraz ilości próbek. Jest to szczególnie istotne w wykazaniu należytej staranności w usuwaniu skutków awarii - w szczególności pozostałości, które mogą być przyczyną utraty zdrowia ludzi, strat finansowych dla przedsiębiorstwa i ryzyka prawnego dla zarządu. W takim przypadku sama faktura za wykonanie usługi oraz protokół nie wystarczą.

ozonetube, ozonowanie przemysłowe, ozonetube PRO, ozonowanie hybrydowe ozonetube, ozonowanie przemysłowe, pobieranie próbek, ozonowanie hybrydowe

Jakie są korzyści z ozonowania po pożarze?

Dodatkowe korzyści, jakie obiekt uzyskuje dzięki szybkiemu i sprawnemu usuwaniu skutków pożaru to przede wszystkim zaoszczędzony czas i szybszy powrót do działalności w obiekcie pachnącym świeżością. Kolejny element to zaoszczędzone straty towaru. Nowy towar nie przejmuje zanieczyszczeń, zapachów pożaru lub zarodników pleśni utworzonych w wyniku powstania wilgoci po gaszeniu pożaru. Następnie, zyskujemy wspomniane korzyści wizerunkowe – klienci lepiej odbierają zdezynfekowany i odświeżony obiekt. Badania laboratoryjne to element, który może być kluczowy dla nich pod kątem marketingowym. Odbudowanie zaufania potwierdzonego wynikami badań jest, zatem bardzo istotne.


Kolejny aspekt to mniejsze ryzyko, że klienci czy pracownicy będą mieli komplikacje zdrowotne. Wielopierścieniowe węglowodory aromatyczne są groźne dla człowieka, co może skutkować zwiększoną liczbę zwolnień chorobowych. Jak widać, usuwanie skutków pożaru metodą ozonowania przemysłowego za pomocą szybkiego i kompleksowego działania usuwa nie tylko to, co widoczne gołym okiem, ale co ważniejsze – neutralizuje niewidoczne niebezpieczeństwo, czego dowodem są badania laboratoryjne potwierdzające skuteczność procesu. Metoda ta, jako jedyna podchodzi do zabiegu kompleksowo, poświadczając jakość realizacji odpowiednią dokumentacją. Jesteśmy przekonani, że klienci i pracownicy marketu przez długi czas będą cieszyć się zapachem wiosennej ozonowej burzy, dzięki czemu marka będzie korzystać z jeszcze większego zainteresowania i rozwoju biznesowego.

Czy ozonowanie jest bezpieczne?

Wiele osób pyta o to, czy ozonowanie jest bezpieczne? Jak działa ozon? Jakie są dopuszczalne normy dla stężeń ozonu? Jak przygotować pomieszczenie do ozonowania? Ile czasu trzeba ozonować pomieszczenie? Ile czasu wietrzyć pomieszczenie po ozonowaniu? Ile kosztuje ozonowanie? Na wszystkie te pytania odpowiadamy szczegółowo w artykule „Czy ozonowanie jest bezpieczne? Obalamy mity na temat ozonowania.” (dostępny na blogu www.ozonetube.pl).

ozonetube, ozonowanie przemysłowe, ozonetube GIGA, ozonowanie hybrydowe

Ozonowanie po pożarze

ozonetube, ozonowanie przemysłowe, czy ozonowanie jest bezpieczne, ozonowanie hybrydowe

Usuwanie skutków pożaru w znanym markecie

Ozonowanie usuwa zapach
i przywraca pracę sklepu w 24 h

Sprzęt do ozonowania hybrydowego™

Ozonowanie hybrydowe™ generatorem ozonetube® GIGA

Pobieranie próbek podczas ozonowania hybrydowego™

Chcesz wsparcia w ozonowaniu?

Jeśli zainteresowała Cię tematyka możliwości wykorzystania ozonu lub chcesz przeprowadzić ozonowanie w swoim sklepie, magazynie, biurze, czy domu, zapraszamy do kontaktu przez formularz na stronie lub e-mail: biuro@ozonetube.pl.

ozonetube, ozonowanie przemysłowe, ozonowanie hybrydowe, czy ozonowanie jest bezpieczne
WYPEŁNIJ FORMULARZ

20 grudnia 2022 r.

Autor: Witold Adamkiewicz, CTO Ozonetube®, kierownik badań

dr inż. Witold Adamkiewicz

Doktor chemii, pasjonat nauki doświadczony w pracach naukowych w kraju i za granicą. W Institute for Basic Science, Center for Soft and Living Matter

w Korei Południowej badał wyładowania koronowe, które są podstawową metodą wydajnego generowania ozonu.

Autor macierzy oraz kalkulatora ozonowania i innych praktycznych narzędzi dla osób wykorzystujących ozon w usługach i przemyśle.Jego pasją są kuchnie świata, cybernetyka, nowe technologie, szczególnie wykorzystanie ozonu w biznesie.

Icon ozonetube, ozonowanie przemysłowe, Witold Adamkiewicz, ozonowanie hybrydowe

Polecane:

Zapobieganie zatruciu

toksyczną pleśnią

ozonetube, ozonowanie przemysłowe, czy ozonowanie jest bezpieczne, ozonowanie hybrydowe

13 marca 2024

13 marca 2024

ozonetube, ozonowanie przemysłowe, czy ozonowanie jest bezpieczne, ozonowanie hybrydowe

Najczęstsze błędy w usuwaniu pleśni

Wpływ pleśni na człowieka

ozonetube, czy ozonowanie jest bezpieczne, ozonowanie hybrydowe, bezpieczeństwo dzieci

13 marca 2024

Tagi:

#ozon #ozonetube #ozonowanie #ozonowanie przemysłowe #ozonowanie hybrydowe #ozonowanie po pożarze #pożar #usuwanie skutków pożaru #ozonowanie pomieszczeń #ozonowanie domu #ozonowanie mieszkania #ozonowanie nieruchomości #ozonowanie marketu #ozonowanie zakładu #produkcja #branża spożywcza #czy ozonowanie jest bezpieczne #usuwanie zapachu #zapach #dym #spalenizna #dezynfekcja #alergeny #pleśń #usuwanie pleśni #Jak sprawdzić skuteczność ozonowania? #Ile kosztuje ozonowanie po pożarze? #Czy ozonowanie po pożarze jest bezpieczne? #Po co ozonować po pożarze? #Jakie są korzyści z ozonowania po pożarze? #Ile razy trzeba ozonować po pożarze #Investor Real Estate Expert #Real Estate Manager #Witold Adamkiewicz

Ozonowanie mieszkania przed sprzedażą. Usuń zapachy, bakterie, grzyby i pleśnie

Dobry flipper musi kupić lokal tanio, sprawnie go odświeżyć i sprzedać szybko z jak najwyższą marżą. W tym działaniu istotny jest czas, aby zainwestowane pieniądze szybko odzyskać i móc realizować kolejne inwestycje. Owszem, niektórzy fliperzy obracają lokalami za pieniądze innych inwestorów, ale mechanizm działania jest taki sam. W związku z tym, że wiele mieszkań, czy domów przeznaczanych na sprzedaż nie podlega remontowi, fliperzy i agenci nieruchomości coraz chętniej sięgają po ozonowanie hybrydowe w celu uzyskania szybkiego efektu odświeżenia lokalu w niskiej cenie. Ozonowanie to naturalny proces oczyszczania występujący w naturze - zjawisko występuje w czasie burzy w momencie, gdy piorun wytwarza ozon (potrójny tlen). Dzięki temu oczyszcza on powietrze, usuwa zapachy i dezynfekuje. Ozonetube®, każdego dnia przenosi to zjawisko przyrodnicze do wnętrz budynków – biur, sklepów, magazynów, a także wspomnianych mieszkań i domów na sprzedaż czy wynajem. Ozonowanie jest naturalną i skuteczną formą dezynfekcji i usuwania uciążliwych zapachów zwierząt, papierosów i stęchlizny. Usuwa także alergeny, grzyby, pleśnie i bakterie. „Sucha burza” oczyszcza, zatem wnętrza nieruchomości, w których pracujemy i mieszkamy, dzięki czemu niskim kosztem, w ciągu kilku godzin możemy osiągnąć nową świeżość.


Jakie efekty daje ozonowanie mieszkania?


Fliperzy, agenci i pośrednicy nieruchomości coraz częściej korzystają z ozonowania hybrydowego, żeby szybko i tanio pozbyć się śladów użytkowania pozostawionych przez poprzednich właścicieli, czy lokatorów. Dodam, że zapachy w mieszkaniach mogą być różne: od papierosów, od zwierząt (alergeny) od poprzednich lokatorów (starsi ludzie, a nawet menele). W ogłoszeniach lokali na sprzedaż czy wynajem, coraz częściej odnotowuje się czy w lokalu palono papierosy lub przebywały zwierzęta. Wiele osób jest uczulonych na sierść zwierząt, więc taki lokal automatycznie wypada z kręgu ich zainteresowań. Agenci opowiadali często, że wprowadzali potencjalnych kupujących do pustych od kilku lat mieszkań i zaczynali oni od razu kichać, mówiąc „tu był kot, nie będziemy tego oglądać” - i z transakcji nici. Zapach papierosów, albo zwierząt unoszący się w lokalu stanowi, zatem nierzadko problem w znalezieniu zainteresowanego nabywcy czy najemcy i jest to istotny czynnik przy sprzedaży lokali. Remont to drogie rozwiązanie rzędu kilkudziesięciu tysięcy złotych, dlatego właściciele nieruchomości, fliperzy albo agenci nieruchomości nie decydują się na takie wydatki, jeśli nie muszą. Kilkukrotnie zdarzyło się nam usunąć zapach papierosów, który unosił się w mieszkaniu, w którym przeprowadzono remont! Nowe ściany, nowa farba i tapety, a nawet nowy pokój dla noworodka przeszły zapachem papierosów. Rodzice - nowi właściciele mieszkania byli zrozpaczeni. Jak, zatem niskim kosztem usunąć przykre zapachy i drobnoustroje? Wysokie stężenie ozonu w ciągu kilku godzin potrafi usunąć nieprzyjemne zapachy w sposób trwały. Nie jest to, zatem chwilowa „przykrywka” na czas sprzedaży lokalu. Co więcej, ozonowanie oprócz zapachów usuwa także bakterie, wirusy, a nawet grzyby! W związku z tym, da się wydezynfekować i usunąć wszelkie elementy, które mogą utrudnić normalne funkcjonowanie nowemu nabywcy. Ozonowanie hybrydowe szybko daje efekt ogromnej świeżości - jest czysto pachnąco i świeżo w powietrzu. Ponadto, zastosowane ozonowanie przy sprzedaży lub wynajmie lokalu można przekłuć w atut. Jak? Przed i po każdym ozonowaniu jest możliwość pobrania próbek w celu laboratoryjnego przebadania skuteczności przeprowadzonego procesu. Ozonetube® wydaje certyfikaty potwierdzające ozonowanie i naklejki potwierdzające przeprowadzenie ozonowania w danym lokalu. Fliper lub agent może wykorzystać to, jako atut przy sprzedaży lokalu, przedstawiając kupującemu wyniki badań i certyfikat ozonowania hybrydowego™. A co z pokojem noworodka? Zespół Ozonetube® usunął zapach papierosów w wyremontowanym mieszkaniu trwale już w 12 godz.


Po co ozonować lokal na sprzedaż?


Kamil Krupicz z agencji nieruchomości Wood&Stone postanowił w celu odświeżenia mieszkania zlecić ozonowanie w jednym z mieszkań w bloku na Sadybie. Obecny właściciel posiadał koty, a dla Kamila istotne było, żeby nowy kupujący obejrzał sobie mieszkanie w komfortowych warunkach i nie wyczuł, że mieszkały tu również zwierzęta. Ściany w 3 pokojach były w tapecie i boazerii, a wszystkie te zapachy weszły w struktury okładzin. Remont mieszkania, wymiana tapet, ściągniecie boazerii i malowanie ścian nie wchodziły w grę, bo wymagałoby to zbyt dużych nakładów finansowych. Agent zdecydował się na ozonowanie hybrydowe z Ozonetube®. Dodatkowo, zostawiliśmy otwarte drzwi od lodówki, w celu wywietrzenia i dezynfekcji jej wnętrza. Kamil po ozonowaniu stwierdził, że czystość powietrza faktycznie była jak po porannej burzy. Nie było przykrych zapachów i naprawdę czuć było świeżość – zarówno w mieszkaniu, jak i w lodówce. Gdy przychodzili potencjalni kupujący nie mówili nic na temat przykrych zapachów, a mieszkanie sprzedało się w ciągu tygodnia. Rozmowę z Kamilem Krupiczem z Wood & Stone możesz obejrzeć tutaj >> https://www.woodandstone.com.pl/partnerzy


Czy ozonowanie mieszkania jest bezpieczne?


Po okresie pandemii ozonowanie, podobnie jak dozowniki z płynem do dezynfekcji rąk, zostało na stałe w wielu sektorach gospodarki, jako standard. W branży nieruchomości przykładowo przeprowadza się je w hotelach, domkach letniskowych, i to każdorazowo po każdym gościu! Wiele osób pyta czy ozonowanie jest bezpieczne? A inna część osób uważa, że ozonowanie nie działa. Jeżeli robi się to zbyt małą mocą, to może nie być żadnego efektu lub może być on symboliczny. Wyobraźmy sobie, że chcielibyśmy ugotować zupę w garnku podgrzewanym ogniem z zapalniczki - też doszlibyśmy do wniosku, że ogień nie działa. Ozonowanie działa, jeśli proces przeprowadzi się z właściwą mocą ozonu i odpowiednio długo się ją utrzyma. Dobrze przeprowadzony zabieg jest skuteczny i bezpieczny! Najpopularniejszym i zarazem najbardziej zwodniczym współczynnikiem jest określanie wydajności ozonatorów w gramach na godzinę (g/h) produkowanego ozonu. Parametr ten ze względu na niestabilną naturę ozonu jest w zasadzie niemożliwy do bezpośredniego zmierzenia i może zostać jedynie oszacowany na podstawie stężenia ozonu w strumieniu powietrza wylatującego z ozonatora. Tak zdefiniowana wielkość, będąca głównym i często jedynym parametrem opisującym wydajność ozonatorów dostępnych na rynku, jest niezbyt precyzyjna, podatna na nadużycia i może łatwo wprowadzić nieświadomego użytkownika w błąd. Powoduje to brak zaufania do ozonu, jako skutecznego medium dezynfekcyjnego. Porównanie działania dostępnych na rynku ozonatorów szczegółowo zweryfikowaliśmy w ramach badań naukowych, a wyniki opisaliśmy w artykule „Badanie parametrów ozonatorów pod patronatem Polskiej Izby Gospodarczej Czystości.” W Ozonetube® stosujemy kilkukrotnie większe dawki ozonu, niż praktykuje to rynek. Każde ozonowanie osiąga u nas ponad 30 ppm. Rynkowym standardem jest od 2 do 8 ppm. Potwierdzeniem tego jest również fakt, że zdecydowana większość dostępnych na rynku mierników ozonu nie jest w stanie zmierzyć stężenia ozonowania naszych maszyn. Dlaczego? Bo standardowe mierniki lub detektory ozonu mierzą tylko stężenie do 10 ppm. Profesjonalny, odpowiednio skalibrowany miernik mierzy wyższe stężenia, nawet do 100 ppm. Bez tych pomiarów wysoka jakość usługi jest mało prawdopodobna, dlatego w Ozonetube® każde ozonowanie mierzymy i dokumentujemy skalibrowanym miernikiem. Ozonowanie hybrydowe™ to polska myśl technologiczna, gwarantująca potwierdzoną badaniami laboratoryjnymi skuteczność w dezynfekcji i usuwaniu zapachów, pleśni i jej zarodników. Na ozonowanie hybrydowe składa się wysokie stężenie ozonu, dedykowany roztwór, zamgławianie ULV oraz badania laboratoryjne. Ozonowanie hybrydowe jest bezpiecznym zbiegiem. Od lat przeprowadzamy go w wielu miejscach, nawet tych najbardziej wrażliwych, jak np. mleczarnie, czy chłodnie warzyw i owoców w marketach.


Ile kosztuje ozonowanie mieszkania?


Cena ozonowania zależy od wielkości lokalu, jego układu, ilości maszyn oraz od czasu, w którym pracują ozonatory. Zależy też od tego, co i gdzie usuwamy. Im większy jest zapach do usunięcia, tym dłuższej pracy maszyn potrzeba. Im większe mieszkanie czy dom oraz większa ilość pomieszczeń i zakamarków, tym więcej ozonatorów należy zastosować. Podam kilka przykładów:


Przykład 1: Usunięcie alergenów, zapachów, drobnoustrojów po zwierzętach

obiekt: mieszkanie 40 m kw. (Warszawa –Praga Południe)

cel: usunięcie drobnoustrojów po chorobie kota

ilość ozonetube®PRO: 2 szt.

czas zabiegu: 4 godz.

ilość osób: 1 cena: 980 zł netto


Przykład 2: Usunięcie zapachu papierosów, po poprzednich właścicielach, odświeżenie, dezynfekcja

obiekt: segment 150 m kw. (Legionowo)

cel: odświeżenie domu po poprzednim właścicielu

ilość ozonetube®PRO: 3 szt.

czas zabiegu: 3 godz.

ilość osób: 1

cena: 1 500 zł netto


Przykład 3: Usunięcie zapachów stęchlizny, zarodników pleśni, moli spożywczych

obiekt: mieszkanie 35 m kw. (Warszawa –Ursynów)

cel: dezaktywacja zarodników pleśni z powietrza

ilość ozonetube®PRO: 2 szt. czas zabiegu: 4 godz.

ilość osób: 1

cena: 1 250 zł netto


Przykład 4: Usunięcie zapachów po remoncie

obiekt: dom 250 m kw. (Konstancin)

cel: usunięcie alergenów po chemii budowlanej

ilość ozonetube™PRO: 6 szt. czas zabiegu: 7 godz.

ilość osób: 1

cena: 3 500 zł netto


Przykład 5: Usunięcie zapachów po pożarze kilka pięter niżej

obiekt: mieszkanie 55 m kw. (Warszawa Wola)

cel: usunięcie zapachów oraz szkodliwych związków lotnych po pożarze mieszkania sąsiada

ilość ozonetube®PRO: 2 szt.

czas zabiegu: 8 godz.

ilość osób: 1

cena: 2 000 zł netto


W celu uzyskania dokładnej wyceny przygotowaliśmy dedykowaną stronę >> https://www.ozonetube.pl/zamowusluge_formularz , gdzie można wypełnić formularz i uzyskać dokładną wycenę. Można również skontaktować się z Ozonetuberami telefonicznie lub mailowo w celu uzyskania szybkiej wyceny. Obecnie Ozonetube® buduje sieć franczyzową i wkrótce nasze ozonatory będą dostępne w wielu miejscach w Polsce (wypożyczalnie, firmy z branży DDD itd.), co wpłynie korzystnie na ich większą dostępność, a więc również na cenę usługi ozonowania.


Jak sprawdzić skuteczność ozonowania?


Badania laboratoryjne to dodatkowy koszt badania, którego zlecenie jest fakultatywne i decyduje o tym każdorazowo właściciel nieruchomości lub osoba, która go reprezentuje (agent, fliper itp.) Rozróżniamy badania laboratoryjne ilościowe w cenie od ~50-100 zł netto za próbkę i jakościowe w cenie od 600 zł netto za próbkę. U klienta, który chce zlecić badanie sugerujemy wykonanie minimum trzech próbek z lokalu i czwartej próbki z tła, czyli 4 próbki przed ozonowaniem i 4 próbki po ozonowaniu. Część klientów decyduje się też na próbki tylko po zabiegu. Badania nie są jednak obowiązkowe, bo pracując dla wielu sektorów gospodarki – również dla rynku nieruchomości - zlecaliśmy tysiące próbek i mamy przekrojową wiedzę w zakresie skuteczności zastosowania odpowiedniej liczby maszyn, w odpowiednim czasie, na odpowiedniej powierzchni. Ponadto, wielu klientów poza naszymi plecami zlecało badania laboratoryjne samodzielnie w wybranych przez siebie punktach w celu sprawdzenia efektów w niezależnym źródle. Wyniki te potwierdzały skuteczność i dzisiaj wielu klientom pokazując liczne rezultaty badań doradzamy rezygnowanie ze zlecania badań laboratoryjnych. Są one istotne we „wrażliwych branżach”, gdzie mamy do czynienia z produktami spożywczymi, mleczarskimi itd. W przypadku lokali mieszkalnych i domów nie jest to konieczne.

Dobry flipper musi kupić lokal tanio, sprawnie go odświeżyć i sprzedać szybko z jak najwyższą marżą. W tym działaniu istotny jest czas, aby zainwestowane pieniądze szybko odzyskać i móc realizować kolejne inwestycje. Owszem, niektórzy fliperzy obracają lokalami za pieniądze innych inwestorów, ale mechanizm działania jest taki sam. W związku z tym, że wiele mieszkań, czy domów przeznaczanych na sprzedaż nie podlega remontowi, fliperzy i agenci nieruchomości coraz chętniej sięgają po ozonowanie hybrydowe w celu uzyskania szybkiego efektu odświeżenia lokalu

w niskiej cenie. Ozonowanie to naturalny proces oczyszczania występujący w naturze - zjawisko występuje w czasie burzy w momencie, gdy piorun wytwarza ozon (potrójny tlen). Dzięki temu oczyszcza on powietrze, usuwa zapachy i dezynfekuje. Ozonetube®, każdego dnia przenosi to zjawisko przyrodnicze do wnętrz budynków – biur, sklepów, magazynów, a także wspomnianych mieszkań i domów na sprzedaż czy wynajem. Ozonowanie jest naturalną i skuteczną formą dezynfekcji i usuwania uciążliwych zapachów zwierząt, papierosów i stęchlizny. Usuwa także alergeny, grzyby, pleśnie

i bakterie. „Sucha burza” oczyszcza, zatem wnętrza nieruchomości, w których pracujemy i mieszkamy, dzięki czemu niskim kosztem, w ciągu kilku godzin możemy osiągnąć nową świeżość.

Jakie efekty daje ozonowanie mieszkania?

Fliperzy, agenci i pośrednicy nieruchomości coraz częściej korzystają

z ozonowania hybrydowego, żeby szybko i tanio pozbyć się śladów użytkowania pozostawionych przez poprzednich właścicieli, czy lokatorów. Dodam, że zapachy w mieszkaniach mogą być różne: od papierosów, od zwierząt (alergeny) od poprzednich lokatorów (starsi ludzie, a nawet menele). W ogłoszeniach lokali na sprzedaż czy wynajem, coraz częściej odnotowuje się czy w lokalu palono papierosy lub przebywały zwierzęta. Wiele osób jest uczulonych na sierść zwierząt, więc taki lokal automatycznie wypada z kręgu ich zainteresowań. Agenci opowiadali często, że wprowadzali potencjalnych kupujących do pustych od kilku lat mieszkań i zaczynali oni od razu kichać, mówiąc „tu był kot, nie będziemy tego oglądać” - i z transakcji nici. Zapach papierosów, albo zwierząt unoszący się w lokalu stanowi, zatem nierzadko problem w znalezieniu zainteresowanego nabywcy czy najemcy i jest to istotny czynnik przy sprzedaży lokali.


Remont to drogie rozwiązanie rzędu kilkudziesięciu tysięcy złotych, dlatego właściciele nieruchomości, fliperzy albo agenci nieruchomości nie decydują się na takie wydatki, jeśli nie muszą. Kilkukrotnie zdarzyło się nam usunąć zapach papierosów, który unosił się w mieszkaniu, w którym przeprowadzono remont! Nowe ściany, nowa farba i tapety, a nawet nowy pokój dla noworodka przeszły zapachem papierosów. Rodzice - nowi właściciele mieszkania byli zrozpaczeni.


Jak, zatem niskim kosztem usunąć przykre zapachy i drobnoustroje? Wysokie stężenie ozonu w ciągu kilku godzin potrafi usunąć nieprzyjemne zapachy

w sposób trwały. Nie jest to, zatem chwilowa „przykrywka” na czas sprzedaży lokalu. Co więcej, ozonowanie oprócz zapachów usuwa także bakterie, wirusy, a nawet grzyby! W związku z tym, da się wydezynfekować

i usunąć wszelkie elementy, które mogą utrudnić normalne funkcjonowanie nowemu nabywcy. Ozonowanie hybrydowe szybko daje efekt ogromnej świeżości - jest czysto pachnąco i świeżo w powietrzu. Ponadto, zastosowane ozonowanie przy sprzedaży lub wynajmie lokalu można przekłuć w atut. Jak? Przed i po każdym ozonowaniu jest możliwość pobrania próbek w celu laboratoryjnego przebadania skuteczności przeprowadzonego procesu. Ozonetube® wydaje certyfikaty potwierdzające ozonowanie i naklejki potwierdzające przeprowadzenie ozonowania w danym lokalu. Fliper lub agent może wykorzystać to, jako atut przy sprzedaży lokalu, przedstawiając kupującemu wyniki badań i certyfikat ozonowania hybrydowego™. A co z pokojem noworodka? Zespół Ozonetube® usunął zapach papierosów

w wyremontowanym mieszkaniu trwale już w 12 godz.

Po co ozonować lokal na sprzedaż?

Kamil Krupicz z agencji nieruchomości Wood&Stone postanowił w celu odświeżenia mieszkania zlecić ozonowanie w jednym z mieszkań w bloku na Sadybie. Obecny właściciel posiadał koty, a dla Kamila istotne było, żeby nowy kupujący obejrzał sobie mieszkanie w komfortowych warunkach i nie wyczuł, że mieszkały tu również zwierzęta. Ściany w 3 pokojach były w tapecie i boazerii, a wszystkie te zapachy weszły w struktury okładzin. Remont mieszkania, wymiana tapet, ściągniecie boazerii i malowanie ścian nie wchodziły w grę, bo wymagałoby to zbyt dużych nakładów finansowych.


Agent zdecydował się na ozonowanie hybrydowe z Ozonetube®. Dodatkowo, zostawiliśmy otwarte drzwi od lodówki, w celu wywietrzenia i dezynfekcji jej wnętrza. Kamil po ozonowaniu stwierdził, że czystość powietrza faktycznie była jak po porannej burzy. Nie było przykrych zapachów i naprawdę czuć było świeżość – zarówno w mieszkaniu, jak i w lodówce. Gdy przychodzili potencjalni kupujący nie mówili nic na temat przykrych zapachów, a mieszkanie sprzedało się w ciągu tygodnia. Poniżej możecie obejrzeć rozmowę z Kamilem Krupiczem z Wood & Stone.

Czy ozonowanie mieszkania jest bezpieczne?

Po okresie pandemii ozonowanie, podobnie jak dozowniki z płynem do dezynfekcji rąk, zostało na stałe w wielu sektorach gospodarki, jako standard. W branży nieruchomości przykładowo przeprowadza się je w hotelach, domkach letniskowych, i to każdorazowo po każdym gościu! Wiele osób pyta czy ozonowanie jest bezpieczne?

A inna część osób uważa, że ozonowanie nie działa. Jeżeli robi się to zbyt małą mocą, to może nie być żadnego efektu lub może być on symboliczny. Wyobraźmy sobie, że chcielibyśmy ugotować zupę w garnku podgrzewanym ogniem z zapalniczki - też doszlibyśmy do wniosku, że ogień nie działa. Ozonowanie działa, jeśli proces przeprowadzi się z właściwą mocą ozonu i odpowiednio długo się ją utrzyma. Dobrze przeprowadzony zabieg jest skuteczny i bezpieczny!


Najpopularniejszym i zarazem najbardziej zwodniczym współczynnikiem jest określanie wydajności ozonatorów w gramach na godzinę (g/h) produkowanego ozonu. Parametr ten ze względu na niestabilną naturę ozonu jest w zasadzie niemożliwy do bezpośredniego zmierzenia i może zostać jedynie oszacowany na podstawie stężenia ozonu w strumieniu powietrza wylatującego z ozonatora. Tak zdefiniowana wielkość, będąca głównym

i często jedynym parametrem opisującym wydajność ozonatorów dostępnych na rynku, jest niezbyt precyzyjna, podatna na nadużycia i może łatwo wprowadzić nieświadomego użytkownika w błąd. Powoduje to brak zaufania do ozonu, jako skutecznego medium dezynfekcyjnego. Porównanie działania dostępnych na rynku ozonatorów zostało szczegółowo zweryfikowane w ramach badań naukowych, a wyniki zostały opisane w artykule „Badanie parametrów ozonatorów pod patronatem Polskiej Izby Gospodarczej Czystości.”


W Ozonetube® stosujemy kilkukrotnie większe dawki ozonu, niż praktykuje to rynek. Każde ozonowanie osiąga u nas ponad 30 ppm. Rynkowym standardem jest od 2 do 8 ppm. Potwierdzeniem tego jest również fakt, że zdecydowana większość dostępnych na rynku mierników ozonu nie jest w stanie zmierzyć stężenia ozonowania naszych maszyn. Dlaczego? Bo standardowe mierniki lub detektory ozonu mierzą tylko stężenie do 10 ppm. Profesjonalny, odpowiednio skalibrowany miernik mierzy wyższe stężenia, nawet do 100 ppm. Bez tych pomiarów wysoka jakość usługi jest mało prawdopodobna, dlatego w Ozonetube® każde ozonowanie mierzymy i dokumentujemy skalibrowanym miernikiem.


Ozonowanie hybrydowe™ to polska myśl technologiczna, gwarantująca potwierdzoną badaniami laboratoryjnymi skuteczność w dezynfekcji i usuwaniu zapachów, pleśni i jej zarodników. Na ozonowanie hybrydowe składa się wysokie stężenie ozonu, dedykowany roztwór, zamgławianie ULV oraz badania laboratoryjne. Ozonowanie hybrydowe jest bezpiecznym zbiegiem. Od lat przeprowadzamy go w wielu miejscach, nawet tych najbardziej wrażliwych, jak np. mleczarnie, czy chłodnie warzyw i owoców w marketach.

Ile kosztuje ozonowanie mieszkania?

Cena ozonowania zależy od wielkości lokalu, jego układu, ilości maszyn oraz od czasu, w którym pracują ozonatory. Zależy też od tego, co i gdzie usuwamy. Im większy jest zapach do usunięcia, tym dłuższej pracy maszyn potrzeba. Im większe mieszkanie czy dom oraz większa ilość pomieszczeń i zakamarków, tym więcej ozonatorów należy zastosować. Podam kilka przykładów:


Przykład 1: Usunięcie alergenów, zapachów, drobnoustrojów po zwierzętach

obiekt: mieszkanie 40 m kw. (Warszawa –Praga Południe)

cel: usunięcie drobnoustrojów po chorobie kota

ilość ozonetube®PRO: 2 szt.

czas zabiegu: 4 godz.

ilość osób: 1 cena: 980 zł netto


Przykład 2: Usunięcie zapachu papierosów, po poprzednich właścicielach, odświeżenie, dezynfekcja

obiekt: segment 150 m kw. (Legionowo)

cel: odświeżenie domu po poprzednim właścicielu

ilość ozonetube®PRO: 3 szt.

czas zabiegu: 3 godz.

ilość osób: 1

cena: 1 500 zł netto


Przykład 3: Usunięcie zapachów stęchlizny, zarodników pleśni, moli spożywczych

obiekt: mieszkanie 35 m kw. (Warszawa –Ursynów)

cel: dezaktywacja zarodników pleśni z powietrza

ilość ozonetube®PRO: 2 szt. czas zabiegu: 4 godz.

ilość osób: 1

cena: 1 250 zł netto


Przykład 4: Usunięcie zapachów po remoncie

obiekt: dom 250 m kw. (Konstancin)

cel: usunięcie alergenów po chemii budowlanej

ilość ozonetube™PRO: 6 szt. czas zabiegu: 7 godz.

ilość osób: 1

cena: 3 500 zł netto


Przykład 5: Usunięcie zapachów po pożarze kilka pięter niżej

obiekt: mieszkanie 55 m kw. (Warszawa Wola)

cel: usunięcie zapachów oraz szkodliwych związków lotnych po pożarze mieszkania sąsiada

ilość ozonetube®PRO: 2 szt.

czas zabiegu: 8 godz.

ilość osób: 1

cena: 2 000 zł netto

W celu uzyskania dokładnej wyceny przygotowaliśmy dedykowaną stronę >> https://www.ozonetube.pl/zamowusluge_formularz , gdzie można wypełnić formularz i uzyskać dokładną wycenę. Można również skontaktować się z Ozonetuberami telefonicznie lub mailowo w celu uzyskania szybkiej wyceny. Obecnie Ozonetube® buduje sieć franczyzową i wkrótce nasze ozonatory będą dostępne w wielu miejscach w Polsce (wypożyczalnie, firmy z branży DDD itd.), co wpłynie korzystnie na ich większą dostępność, a więc również na cenę usługi ozonowania.

Jak sprawdzić skuteczność ozonowania?

Badania laboratoryjne to dodatkowy koszt badania, którego zlecenie jest fakultatywne i decyduje o tym każdorazowo właściciel nieruchomości lub osoba, która go reprezentuje (agent, fliper itp.) Rozróżniamy badania laboratoryjne ilościowe w cenie od ~50-100 zł netto za próbkę i jakościowe w cenie od 600 zł netto za próbkę. U klienta, który chce zlecić badanie sugerujemy wykonanie minimum trzech próbek z lokalu i czwartej próbki z tła, czyli 4 próbki przed ozonowaniem

i 4 próbki po ozonowaniu. Część klientów decyduje się też na próbki tylko po zabiegu.


Badania nie są jednak obowiązkowe, bo pracując dla wielu sektorów gospodarki – również dla rynku nieruchomości - zlecaliśmy tysiące próbek i mamy przekrojową wiedzę w zakresie skuteczności zastosowania odpowiedniej liczby maszyn, w odpowiednim czasie, na odpowiedniej powierzchni. Ponadto, wielu klientów poza naszymi plecami zlecało badania laboratoryjne samodzielnie w wybranych przez siebie punktach w celu sprawdzenia efektów w niezależnym źródle. Wyniki te potwierdzały skuteczność i dzisiaj wielu klientom pokazując liczne rezultaty badań doradzamy rezygnowanie ze zlecania badań laboratoryjnych. Są one istotne we „wrażliwych branżach”, gdzie mamy do czynienia z produktami spożywczymi, mleczarskimi itd. W przypadku lokali mieszkalnych i domów nie jest to konieczne.

Czy wiesz, jakie są możliwości influencer marketingu?

Click to play video

Czy znasz sposoby dotarcia do nowych ambasadorów marki?

Czy współpraca marek i influencerów jest opłacalna?

Nawiąż partnerstwo z See Bloggers Łódź i zwiększ zasięgi oraz rozpoznawalność marki.

See Bloggers Łódź to największy festiwal dla twórców internetowych w Polsce. Celem wydarzenia jest edukacja oraz integracja środowiska influencerów i biznesu. Marki dowiadują się, jak rozpocząć, doskonalić i rozwijać współpracę z blogerami, youtuberami, czy instagramerami, a influencerzy, jak efektywnie gromadzić aktywną społeczność i tworzyć skuteczne kampanie marketingowe. W tym roku dla Partnerów festiwalu przygotowaliśmy dedykowane prelekcje, panele i warsztaty na Scenie Edukacyjnej! Wiedzę z tych aktywności marki będą mogły wykorzystać w doskonaleniu współpracy z influencerami oraz w aktywności w social mediach.

dbaj o

higienę biznesu

dzięki ozonowaniu hybrydowemu™

Wypełnij formularz, a skontaktujemy się z Tobą w celu omówienia szczegółów

Skontaktuj się

z nami już dziś!

Icon

+48 730 827 800

Icon

biuro@ozonetube.pl

Icon Icon Icon Icon
Regulamin
Polityka prywatności

Marka ozonetube® jest własnością Driving Centers Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie,

ul. Domaniewska 47/10, 02-672 Warszawa, wpisana do rejestru przedsiębiorców pod numerem KRS: 0000422858,

kapitał zakładowy w wysokości 5.000,00 zł (słownie: pięć tysięcy złotych), REGON: 146157501, NIP: PL7010344905.